وبولوژی

وبولوژی

آخرین اخبار و آموزش‌های حوزه وب و آی‌تی و تکنولوژی
امروز: 2024/05/20
X
گوگل در حال کاهش 12 هزار نفر از کارمندان خود هست!

گوگل در حال کاهش 12 هزار نفر از کارمندان خود هست!

گوگل اعلام کرده است که حدود 12000 شغل را در پاسخ به شرایط اقتصادی جهانی کاهش می دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ ، ساندار پیچای روز جمعه ایمیلی به کارکنان ارسال کرد تا

آنها را از اخراج های آتی که حدود 6 درصد از کل نیروی کار شرکت را تشکیل می دهد، مطلع کند.

این امر در اوایل ماه جاری و زمانی که آلفابت، شرکت مادر گوگل، اخراج کارکنان Verily و Intrinsic، بخش‌های نرم‌افزار رباتیک و سلامت خود را اعلام کرد.

پیچای مدیر گوگل

آقای پیچای در این ایمیل گفت که دلیل اخراج کارکنان این است که “تمرکزمان را بیشتر کنیم، پایه هزینه‌هایمان را دوباره مهندسی کنیم و استعداد و سرمایه‌مان را به سمت بالاترین اولویت‌هایمان هدایت کنیم.”

در میان این اولویت‌ها، تمرکز این شرکت بر هوش مصنوعی است، شاید در پاسخ به سر و صدایی که پیرامون ChatGPT Open AI وجود دارد، که توسط رقیب مایکروسافت پشتیبانی می‌شود.

پیچای احتمالاً به خرید DeepMind AI در سال 2014 توسط این شرکت اشاره می کند که “من به دلیل قدرت ماموریت ما، ارزش محصولات و خدمات ما و سرمایه گذاری های اولیه ما در هوش مصنوعی به فرصت فوق العاده ای که در مقابل ما قرار دارد، اطمینان دارم.”

اما او اضافه کرد که برای “تسخیر کامل آن، باید انتخاب های سختی داشته باشیم.”

درآمد سه ماهه چهارم گوگل در سال گذشته نسبت به سال قبل از 65.1 میلیارد دلار به 69 میلیارد دلار افزایش یافت، اما سود از 18 میلیارد دلار به 13.9 میلیارد دلار کاهش یافت.

پیچای همچنین سال گذشته اشاره کرد که سرعت استخدام کند می شود.

به نظر می رسد که پدیده اخراج عمده در بخش فناوری توسط توییتر پس از اینکه ایلان ماسک این شرکت را در اکتبر گذشته تصاحب کرد و بلافاصله حدود نیمی از کارکنانش را اخراج کرد جرقه زده شده است.

مایکروسافت با 10,000 اخراج اخیراً اعلام شده، آمازون با 18,000 و متا با 11,000 همین روند را دنبال می کند. Sophos و Intel نیز اخیراً اخراج گسترده ای را در اقدامات کاهش هزینه ها اعلام کرده اند.

 

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : پرشین وردپرس
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وبولوژی است