وبولوژی

وبولوژی

آخرین اخبار و آموزش‌های حوزه وب و آی‌تی و تکنولوژی
امروز: 2024/05/15
X
هوش مصنوعی ChatGPT آینده تولید محتوا

هوش مصنوعی ChatGPT آینده تولید محتوا

به گفته یکی از کارشناسان حوزه هوش مصنوعی، هوش مصنوعی ChatGPT آینده تولید محتوا است که به نظر تا سال 2025 بیشتر محتوا در فضای آنلاین توسط آن تولید می‌شود.
طبق گزارشی از یاهو فایننس، هوش مصنوعی ChatGPT به عنوان یک چت بات ابداعی در نوامبر 2022 میلادی از سوی شرکت OpenAI می‌تواند آینده تولید محتوا را دگرگون سازد. این ربات درواقع روی مدل‌های زبان خانواده GPT-3 OpenAI طراحی شده است.

افزایش توجه به ChatGPT به خصوص در این اواخر منجر به شکل‌گیری بحث و گمانه‌زنی‌های وسیعی درباره هوش مصنوعی و به خصوص هوش مصنوعی مولد و نقش گسترده آن در جهان شده است. یکی از این گمانه‌زنی‌ها مربوط به نقش هوش مصنوعی ChatGPT در آینده تولی محتوا است.

هوش مصنوعی ChatGPT آینده تولید محتوا است!

در همین راستا، نینا شیک به عنوان یکی از کارشناسان حوزه هوش مصنوعی در همین مورد اعلام کرد: «تصور می‌کنم تا 2025 میلادی حدود 90 درصد محتوای آنلاین با هوش مصنوعی تولید شود. این فناوری رشد سریعی دارد.

من معتقدم بیشتر محتوای دیجیتال در آینده به وسیله هوش مصنوعی تولید شود. به عنوان مثال ChatGPT را در نظر بگیرید. البته انبوهی از پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های مشابه دیگر نیز در حال توسعه هستند». شیک در ادامه می‌افزاید:

«کاری که هوش مصنوعی مولد انجام می دهد در حقیقت تولید محتوا و محصول جدید است. حال آنکه تاکنون تصور می‌شد این قابلیت فقط مختص هوش و خلاقیت انسان است.

هوش مصنوعی مولد می‌تواند در سراسر رسانه‌ها محتوای مانند متن، ویدئو، صوت و تصویر را تولید کند و جالب آنکه هر واسطه دیجیتالی را می‌توان با هوش مصنوعی مولد فعال کرد.

بنابراین من تصور می‌کنم ارزش Open AI در آینده بیشتر می‌شود و همزمان در 2023 میلادی شاهد تعداد بیشتری از شرکت‌های توسعه‌دهنده هوش مصنوعی مولدی خواهیم بود که در بسیاری صنایع کاربرد دارند».

او در پایان گفته‌های خود بیان داشت: «این پدیده واقعاً نوین است زیرا کاربردهای هوش مصنوعی مولد اخیراً و از 24 تا 6 ماه گذشته توجهات را جلب کرده‌اند».

در واقع، شیک بر این عقیده بوده که فضای هوش مصنوعی مولد در سال آینده میلادی فضای رقابتی‌تری را تجربه خواهد کرد و شرکت‌های بزرگی مانند آلفابت (شرکت مادر گوگل)، مایکروسافت و اپل نیز دست به فعالیت‌های بسیاری در این بخش خواهند زد.

منبع » تکراتو

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : پرشین وردپرس
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وبولوژی است