وبولوژی

وبولوژی

آخرین اخبار و آموزش‌های حوزه وب و آی‌تی و تکنولوژی
امروز: 2024/05/08
X
رصد یوفو از شایعه تا واقعیت

رصد یوفو از شایعه تا واقعیت

این نوشتار کندوکاوی است در اطلاعات تازه‌ای که دولت ایالات متحده از طبقه‌بندی خارج کرده؛ رصد یوفو از شایعه تا واقعیت.

مشاهده اشیاء پرنده ناشناس (UFO) یا همانطور که ستاد ارتش امریکا اکنون آنها را «پدیده های هوایی ناشناس» (UAP) می‌نامد، از آوریل (اردیبهشت) سال 2020 به شدت افزایش یافته است، زمانی که ستاد مشترک ارتش امریکا سه ویدیوی گرفته شده توسط خلبانان نیروی دریایی را که ادعا کرده بودند هواپیماهای عجیب و حتی غیرقابل توضیح را رصد کرده‌اند، از طبقه بندی خارج کرد.

از رصد یوفو تا نام‌گذاری پدیده‌های هوایی ناشناخته؛ حقیقت کدام است؟

شورای امنیت ملی ایالات متحدهٔ آمریکا اکنون بیش از ۵۱۰ گزارش درباره مشاهده چنین اشیایی دارد که نسبت به ارزیابی و آمار سازمان‌های جاسوسی این کشور در سال ۲۰۲۱، افزایش قابل توجهی داشته است.

در سالی که گذشت، یعنی سال مرموز 2022 پنتاگون گفته بود که توضیحی درباره ده‌ها مورد پدیده‌های ناشناس پرنده که توسط خلبانان نظامی دیده شده، ندارد. اما بر اساس این گزارش، عقیده دارند که نیمی از مشاهدات جدید «فاقد اهمیت» هستند و منشاء انسانی دارند.

پنتاگون بر این باور است که مشکل در جایی آغاز می‌شود که مواجهه با شیءِ ناشناسِ پرنده‌ (UFO) یا بهتر بگوییم رصد یوفو که دولت آنها را پدیده‌های هوایی ناشناخته (UAP) می‌نامد در حریم‌های هوایی حساسِ نظامی و ممنوعه رخ داده‌اند و به همین خاطر نگرانی‌هایی را دربارهٔ امنیت ملی ایجاد کرده است.

در میان ۳۶۶ گزارش جدید، ۲۶ مورد پهباد و ۱۶۳ مورد بالون بوده است و ۶ مورد هم به پرندگان یا کیسه‌های پلاستیکی در هوا نسبت داده شده است. این گزارش برای کمک به بی‌نشان‌سازی تجربه‌های مربوط به پدیده‌های هوایی ناشناخته و بهبود امنیت هوایی منتشر شده است.

هم‌چنین افزایش موارد رصدی در‌واقع نتیجه‌یِ «تلاش متمرکز برای بی‌نشان‌سازی از موضوع پدیده‌های هوایی ناشناخته و به‌جای آن شناختن خطرات احتمالی این پدیده‌ها به عنوان خطری برای امنیت پرواز هواپیما‌ها و یا فعالیت خصمانه دشمن‌های احتمالی است».

شایان یادآوری است که هنوز که هنوز است ۱۷۱ موارد رصدشده «ناشناخته و توضیح‌ناپذیر» باقی مانده‌اند؛ به این معنا که داده‌های کافی برای شناسایی کامل آن‌ها در دسترس نیست.

بر اساس این گزارش، حسب الظاهر، برخی از این پدیده‌های هوایی ناشناخته ویژگی‌های پروازی غیر‌عادی داشته‌اند و یا ویژگی‌های کم‌تر شناخته‌شده‌ای را از خود بروز داده‌اند که نیاز به تحلیل و بررسی‌های دقیق‌تر دارد. رصد یوفو یا پدیده‌های هوایی ناشناخته کم‌کم دارد پایش را دفتر عظیم الجسته پنتاگون محکم می‌کند؛ امّا…

رصد یوفو: فعالیت فرازمینی یا پروژه‌های سری چین و روسیه؟

دفتر بررسی ناهنجاری‌های همه‌جانبه (AARO)، دفتری که پنتاگون سال گذشته برای بررسی پدیده‌های هوایی ناشناخته ایجاد کرده به راستی‌آزمایی این گزارش‌ها پرداخته است.

بنابر این اسناد از طبقه‌بندی‌ خارج شده، دفتر بررسی ناهنجاری‌های همه‌جانبه متمرکزاً به دریافت و تحلیل و بررسی پدیده‌های توضیح‌ناپذیر و ناشناخته مشغول است و برای تحلیل و بررسی دقیق‌تر این موارد با آژانس‌های امنیتی همکاری می‌کند. ماه گذشته معاون اطلاعات و امنیت دفاعی پنتاگون به رسانه‌ها گفته بود، که هیچ موردی از منشأ فرازمینی مشاهده نشده است.

اما آن‌ها می‌کوشند تا برای اثبات موارد باقی‌مانده اشیاء هوایی ناشناخته‌ای که منشاء زمینی دارند تحلیل‌های دقیق‌تری انجام دهند. علاقه‌یِ پنتاگون از آن‌جایی به این موضوعات باز شده که احتمال پروژه‌های سری رقیب‌های ایالات متحده در بین گزینه‌ها باشد: چین و روسیه! پرسش این است که آیا دنیا وارد جنگ سرد جدیدی خواهد شد؟

از کی موارد رصد یوفو یا پدیده‌های ناشناخته هوایی شدت گرفت؟

در 17 سال پیش از مارس (اردیبهشت) 2021، ارتش فقط 144 مورد ادعای رصد یوفو توسط سربازان را ثبت کرده بود. اما بنا بر گزارشی که روز پنجشنبه (22ام دی‌ماه) توسط اداره‌کننده اطلاعات ملی یا ODNI منتشر شد، بین مارس (فروردین-اردیبهشت) 2021 و اوت (مرداد) 2022، سربازان حدود 366 مورد را گزارش کرده‌ند. و بله، این گزارش همان چیزی است که پنتاگون را بسیار نگران کرده است.

دفتر عالی اطلاعات ایالات متحده گفته است که 171 مورد از این موارد مربوط به «پدیده‌های هوایی ناشناخته» است که سازمان های اطلاعاتی و پنتاگون قادر به توضیح‌شان نیستند.

به گفته مقامات اطلاعاتی، دلیل بزرگ این افزایش این است که پنتاگون و جامعه اطلاعاتی اکنون توجّه بیشتری به پدیده‌های هوایی ناشناخته (UAP) دارند. به بیانی، توجهات پنتاگون درست در تاریخ آگوست (مرداد) 2020 نمود پیدا کرد.

در برهه‌ای که آن‌ها از کارگروه ویژه‌ی پدیده‌های هوایی ناشناس یا UAPTF رونمایی کردند، که امروزه نیز با عنوان دفتر بررسی ناهنجاری‌های همه‌جانبه (AARO) می‌‌شناسیمش.

ظاهراً از این قرار است که دفتر بررسی ناهنجاری‌های همه‌جانبه (AARO) و اداره‌کننده اطلاعات ملی (ODNI)  هم با اتاق فکر پنتاگون موافق‌اند، که افزایش تعداد رصد‌های گزارش‌شده از UAP تا حدی به دلیل درک بهتر تهدیدات احتمالی است که UAP ممکن است ایالات‌متحده را تهدید کند، چه عنوان امنیت پرواز یا به عنوان اشیاء ناشناس رقیبان.

جمع‌بندی پنتاگون

مقامات پنتاگون خاطر نشان ساختند که بیشتر این رصدها را می‌توان پهپادهای نظارتی چینی، بالون‌های هواشناسی و سایر اشکال پیچیده‌ آب و هوایی شناسایی کرد.

سرتیپ سخنگوی پنتاگون ژنرال پت رایدر روز پنجشنبه گفت که دفتر بررسی ناهنجاری‌های همه‌جانبه (AARO)، از نزدیک با هر یک از سازمان‌‌های مربوطه همکاری کرده است تا یک سیستم گزارش‌دهی کارآمد برای جمع آوری داده‌ها ارائه دهند.

یعنی مضاف بر سازمان‌‌های نظامی، سازمان‌هایی مانند NOAA – انجمن ملی اقیانوسی و جوی – گارد ساحلی، وزارت انرژی و الخ… در شکل دهی به این گزارش نقش ایفا می‌کنند.

منبع » تکراتو

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : پرشین وردپرس
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وبولوژی است