وبولوژی

وبولوژی

آخرین اخبار و آموزش‌های حوزه وب و آی‌تی و تکنولوژی
امروز: 2024/05/19
X
راه‌اندازی سامانه‌های جدید پایش ماهواره‌ای

راه‌اندازی سامانه‌های جدید پایش ماهواره‌ای

طبق اعلام سازمان فضایی ایران شاهد راه‌اندازی سامانه‌های جدید پایش ماهواره‌ای خواهیم بود و 9 سامانه سنجش از دور در مراحل تکمیل و راه‌اندازی قرار دارند.

طبق گزارشی از پایگاه اطلاع رسانی سازمان فضایی ایران، این سامانه‌های جدید پایش ماهواره‌ای از سامانه پایش ماهواره‌ای ابر و برف، سامانه پایش صیدگاه‌های آبی جنوب کشور، سامانه پایش ماهواره‌ای جابه‌جایی سطح زمین، سامانه پایش ماهواره‌ای ساخت‌و‌ساز در عرصه‌های طبیعی و شناسایی و تفکیک سنگ آهن با استفاده از روش‌های نوین پردازش تصاویر ماهواره‌ای را شامل خواهد شد.

راه‌اندازی سامانه‌های جدید پایش ماهواره‌ای

راه‌اندازی سامانه‌های کاربردی در حوزه پایش از راه دور جهت بهره‌برداری و ارائه توانمندی‌های فناوری فضایی در کشور، مورد توجه سازمان فضایی ایران قرار گرفته و از جهتی هدف از تعریف این سامانه‌ها، معرفی ظرفیت‌های کاربردی فناوری سنجش از دور، حمایت و توانمندسازی بخش خصوصی، ترویج استفاده از پایش از راه دور در بین سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی و ارائه خدمات به جامعه کاربران خواهد بود.

براساس ابلاغ توسعه این سامانه‌های سنجش از دور به مرکز تحقیقات پژوهشگاه فضایی، این مرکز طبق برنامه کاری خود قصد استفاده از ظرفیت کسب‌و‌کارها و پژوهشگرهای این حوزه جهت توسعه و راه‌اندازی این سامانه‌ها را خواهد داشت.

لذا به همین جهت سازمان فضایی ایران برای همکاری و استفاده از تجربه‌ها و پیشنهادات از علاقه‌مندان این حوزه دعوت به‌عمل آورده است.

منبع » تکراتو

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : پرشین وردپرس
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وبولوژی است